Informační služby a podklady
ASISTENČNÍ SLUŽBA legislativní podpora technického manažéra
Informační služba pro technický management výrobců, dovozců a distributorů v oblasti legislativní problematiky technických požadavků na výrobky. Cílem této služby je
sledovat změny ve vymezených sektorech technické legislativy upravující technické požadavky na výrobky pro jejich uvedení na trh, předávat k nim související informace a
aktualizovat pracovní podklady pro technické manažéry. Jako rozšíření pak poskytnout
možnost obousměrné komunikace pro nápomoc při orientaci v problematice a řešení dílčích legislativních problémů v podporovaných sektorech formou e-mailové a telefonické poradny.
SOUČÁSTI SLUŽBY
- Monitoring technické legislativy ČR a EU
Sledování vyhlášených informací, průběžné oznamování změn, předávání či zpřístupnění vyhlášených dokumentů. Aktualizace pracovních podkladů „CCZ DATAset“ (pokud byly zakoupeny).
Rozsah a obsah služby je zcela totožný se službou „Monitoring technické legislativy“
- Legislativní a informační podpora
E-mailová a telefonická poradna pro nápomoc při orientaci v problematice a řešení dílčích legislativních problémů v podporovaných sektorech technické legislativy.
Tato legislativní a informační podpora (poradna) je poskytována jednomu pracovníkovi objednavatele (zvolené kontaktní osobě nebo jeho zástupci) v rámci jednoho pracoviště objednavatele.
Rozsah služby. Více probrat a ujasnit informace zasílané v rámci monitoringu legislativních změn, poskytnout návody na řešení dílčích problémů a nejasností při aplikaci legislativy a orientaci v ní, nástin kroků ke splnění stanovených požadavků, podpora při jednání s orgány dozoru a (nebo minimálně) podat odkaz na další zdroje informací a instituce, které by mohly poskytnout stanoviska a vysvětlení.
Jedná se řešení problémů v rozsahu, kdy lze dotaz zodpovědět krátkou zprávou nebo v rámci jednoho telefonátu (tzv. „z hlavy“, popř. po krátké rozvaze), bez rozsáhlého vyhledávání informací, analýzy problému, rešeršní přípravy či konzultace s dalšími institucemi [příklady].
Služba navazuje na znalosti problematiky získané v rámci školení, seminářů, samostudia či individuálních konzultací. Nenahrazuje komplexní konzultaci k dané problematice. Není určena k celkovým výkladům předpisů nebo jejich rozsáhlých změn.
Dostupnost služby. Služba je zajištěna formou příjmu a zodpovídání e-mailových a telefonických dotazů. Pro účely e-mailového kontaktu bude po aktivaci služby sdělena samostatná elektronická adresa. Dostupnost služby („standardní dostupnost“) je poskytována v rámci časových možností a kapacit běžné činnosti poradenské kanceláře. Není garantována nepřetržitá a okamžitá telefonická dostupnost. E-maily jsou vyřizovány průběžně, zpravidla do jednoho dne od doručení. Je vymíněna možnost vícedenního úplného omezení telefonického kontaktu a zpoždění ve zpracování e-mailových dotazů v důsledku běžné nepřítomnosti konzultanta na pracovišti (služební cesty, dovolená, nemoc apod.).
Podporované sektory. Služba aktuálně poskytována v těchto oblastech a podporovaných sektorech:
- Celkový náhled na technickou legislativu, gesce a informační zdroje.
- Legislativní oblast vytýčená zákonem č. 22/1997 Sb., zákonem č. 90/2016 Sb. a principy předpisů EU tzv. Nového přístupu a Nového legislativního rámce (předpisy s označením CE)
problematika společná pro všechny sektory vymezené zákonem – základní principy, pojmy a definice, povinnosti a postupy jednotlivých subjektů (výrobce, dovozce, distributor), volný pohyb výrobků pokrytých touto legislativou, apod.
- Jednotlivé sektory vymezené výrobkovým předpisem – elektrická zařízení nízkého napětí; elektromagnetická kompatibilita; omezení nebezpečných látek v elektrozařízeních; rádiová zařízení; stavební výrobky; strojní zařízení; emise hluku zařízení pro venkovní použití; tlaková zařízení; aerosolové rozprašovače; osobní ochranné prostředky; vybrané výrobky; hračky; v ostatních sektorech (nařízeních vlády) záleží na typu problému.
- Sektory z ostatních právních úprav – obecná bezpečnost výrobků, energetické spotřebiče (společné principy a požadavky); elektroodpad a baterie a akumulátory v oblasti požadavků na vlastnosti výrobků a jejich značení..
Obsahem této služby není podrobný výklad celých předpisů a jejich rozsáhlých změn; konzultace k celkovému způsobu jejich plnění, analýzy vedoucí k určení předpisů, které má výrobek splňovat a podání podrobného návodu k jejich splnění (lze jen na základě podrobných informací a důkladného zkoumání), výběr konkrétních technických norem, objasnění individuálních dopadů předpisů na konkrétní výrobky; rešerše informačních zdrojů a další časově náročné operace přesahující rozsah jednorázové odpovědi (telefonát, e-mailu). Zcela mimo rozsah služby je podávání informací o technických řešeních vedoucích ke splnění požadavků právních předpisů.
Podrobné vysvětlení všech významných změn a nových právních úprav a jejich dopady na subjekty a pro hlubší uchopení problematiky jsou určena zejména školení a semináře (hromadně nebo individuálně). Pro složitější nebo časově náročnější problémy je vhodné dohodnout konzultace (e-mailem, telefonicky, osobně).
[Nahoru] [Úvod]
Připomínky týkající se věcného obsahu, provozu a zobrazení stránek zasílejte
na kontaktní e-mailovou adresu.
Obsah WWW stránek, příručka, ukázky z příručky: © CCZ DATA servis.